14 czerwca 2023r. dzieci z Krainy Misia Paddingtona uczestniczyły w spotkaniu z muzyką w Ostrołęckim Centrum Kultury. Tym razem miały okazję obejrzeć Legendę o Panu Twardowskim w wykonaniu artystów z Filharmonii Narodowej w Warszawie. Przedstawienie zawierało sporą dawkę humoru, Pan Twardowski przedstawiony został z przymrużeniem oka, czyniąc z niego postać sympatyczną i ponadczasową. Występ artystów bardzo spodobał się dzieciom. Spektakl był już ostatnim wystąpieniem artystów w bieżącym roku szkolnym.
W dniu 13 i 15 czerwca w gr. VII „Kraina Misia Uszatka” odbyły się spotkania czytelnicze z udziałem p. Joanny L. – mamy Igora oraz p. Joanny D. – mamy Antosi. Głównym celem spotkań było zaszczepienie wśród najmłodszych miłości do książek. Dzieci wysłuchały bajki pt. „Czerwony kapturek” oraz opowiadania pt. „Kicia Kocia poznaje strażaka”. Mama Igora – p. Asia nauczyła nas wesołych piosenek – rymowanek z pokazywaniem.
Od września 2022 roku do czerwca 2023roku grupa Kraina Misia Paddigtona oraz dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne uczestniczyły w realizacji programu – Terapia Ręki. Zajęcia odbywały się systematycznie. Głównym założeniem projektu w I i II semestrze było wspomaganie rozwoju oraz usprawnianie dłoni, gdyż ośrodki mózgowe odpowiedzialne za ruchy rąk i motorykę artykulatorów znajdują się blisko siebie. Pobudzana stymulacja dłoni ma zatem wpływ na stymulację i pobudzanie ośrodka ruchowego mowy. Terapia ręki jest więc wspaniałą metodą wspomagającą rozwój mowy dzieci. Założone cele programu w I i II semestrze zostały w pełni zrealizowane. Terapia Ręki z wykorzystaniem zabaw manualnych, manipulacyjnych, metody piaskowej przyniosła dzieciom wiele radości a jednocześnie kształtowała ruchy precyzyjne palców dłoni, doskonaliła umiejętności ruchowe, uczyła koncentracji na zadaniu, kształtowała umiejętności samoobsługowe, wyrównywała napięcie mięśniowe rąk, usprawniała koordynację obu rąk i palców dłoni. Rysowanie, malowanie, lepienie, układanie drobnych elementów, nawlekanie, wydzieranie, zabawy z materiałem sypkim, piaskiem przygotowywały do właściwego uczestniczenia w zajęciach, dzieci wdrażały do staranności i dbałości przy wykonywaniu precyzyjnych czynności. Wspólne zabawy integrowały grupę, doskonaliły umiejętności nawiązywania kontaktów, ośmielały dzieci. Pozwalały otwierać się, opowiadać o swoich odczuciach, potrzebach. Wzbogacały zasób słów dzieci. Dzieci chętnie uczestniczyły w urozmaiconych zajęciach. Podczas zajęć dzieci działały zgodnie z własną inwencją twórczą, fantazją i doświadczeniem. Podczas realizowania zajęć wykorzystywałam metody zabawowe, manualne, metodę z wykorzystaniem piasku i tradycyjne metody logopedyczne. Dzieci pracowały indywidualnie i w grupie. W czasie spotkania wykorzystywaliśmy piasek kinestetyczny oraz mąkę i materiały sypkie, aby regulować napięcie mięśniowe, rozluźniać mięśnie dłoni, relaksować się przez dotyk . Dzieci bardzo chętnie pracowały, ćwiczenia te rozwijały fantazję i pobudzały wyobraźnię.