W naszym przedszkolu przeprowadzony został wewnątrzprzedszkolny konkurs ,,A healthy mind in a healthy body’’. Konkurs został przeprowadzony w ramach propagowania postaw i zachowań prozdrowotnych wśród przedszkolaków. W konkursie udział wzięły dzieci z naszego przedszkola, które nie tylko wzbogaciły swoją wiedzę na temat szkodliwych i zdrowych produktów żywnościowych, sportu, ale także poznawały nawyki żywieniowe swoich rówieśników za granicy. Uczestnicy mieli przygotować prace plastyczną dowolną techniką formatu A3. W dniu 01.02.2024r odbyło się wręczenie nagród i dyplomów. Dzieci zaskoczyły nas swoją pomysłowością oraz kreatywnością. W konkursie wzięło udział 30 dzieci z naszego przedszkola. Dziękujemy wszystkim dzieciom, które podjęły się temu wyzwaniu i wykonały przepiękne prace plastyczne. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom za zaangażowanie i twórcze prace. Mamy nadzieję, że kolejne konkursy w naszym przedszkolu będą się cieszyły również dużym zaangażowaniem.
W ramach cyklicznych zajęć czytelniczych „Spotkania z książką”, dzieci z grupy Kraina Misia Kolargola w dniu 31.01.2024 r. uczestniczyła w zajęciach z elementami kodowania : „Koduję z Jasiem i Małgosią”. Podczas zajęć przedszkolaki poprzez różnorodne działania uwolniły tytułowych bohaterów baśni braci Grimm Jasia i Małgosię. Celem zajęć było rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i umiejętności matematycznych wśród dzieci.
W miesiącu styczniu grupy „Kraina Misia Ruperta” oraz „Kraina Misia Uszatka” zrealizowały kolejne wyzwania projektu edukacyjnego „W zdrowym ciele, zdrowy duch, wie to każdy mały zuch”. Przedszkolaki wykonały 7 proponowanych ruchowych zadań miesiąca min. zadania z wykorzystaniem balonów: „Wędrujący balon”, „Podaj mi…”, „Pac balonik”, „Balonowe pociągi” ; zabawy z użyciem piłeczek, ringo oraz pachołków: „Wyścigi stonogi ”, „Niezły rzut”, „Celowanie”. Celem realizowanych działań jest zachęcanie dzieci do podejmowania różnych form aktywności ruchowej.
31 stycznia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Iluzjonisty i z tej to okazji maluchy z grupy Kubusia Puchatka zachęcone zostały do udziału w kreatywnych zabawach. Oprócz czerpania radości ze wspólnej zabawy, dzieci rozwijały wyobraźnię i ekspresję ruchową. Podczas zabawy tanecznej, wykonywały taniec improwizowany z paskami bibuły do skocznej muzyki, a następnie na pauzę rzucały paski bibuły na dywan i oglądając je określały w jaki kształt się ułożyły. Podczas zabawy logopedycznej ,,Zaklęcie”, dzieci wspólnie z nauczycielką dzieliły na sylaby mówiąc cicho i głośno ,,czary-mary”, ,,abra – kadabra”, ,,bim- salabim”, ,,czarując” karty leżące na środku dywanu. W czarowaniu kart pomogły maluchom kolorowe papierowe różdżki. Następnie chętne dzieci odkrywały karty, sprawdzając czy wypowiadane zaklęcia sprawiły, że coś się na nich pojawiło. Okazało się, że na kartach są znane dzieciom figury geometryczne. Przedszkolaki utrwaliły sobie ich nazwy, kształty i kolory. Skoro to dzień Iluzjonisty, to nie mogło zabraknąć eksperymentów. W zabawie ,,Znikające substancje” dzieci mieszały z wodą olej, cukier, kawę rozpuszczalną i obserwowały co się stanie po wsypaniu poszczególnych substancji do ciepłej lub zimnej wody a następnie wyciągały wnioski. Mogły jeszcze za pomocą kredek ,,wyczarować” różne kształty łącząc kropki na kartkach, doskonaląc w ten sposób koordynację ręka-oko. Na koniec ekscytujących zabaw dzieci obejrzały bajkę relaksacyjną pt. ,,Dobry czarodziej”. Realizując działania z projektu ,,Kreatywne dni nietypowe” przedszkolaki mają nie tylko zabawną rozrywkę, ale również szansę na rozwijanie wielu kluczowych umiejętności.
30 stycznia 2024r. dzieci z grupy I uczestniczyły w zabawach z projektu ,,Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy”. Przedszkolaki tego dnia podczas zabaw konstrukcyjnych ćwiczyły wyobraźnię, rozwijały kreatywność, koordynację wzrokowo- ruchową, tworząc dziecięcą sztukę -statki kosmiczne dla Kici Koci z różnych dostępnych przedmiotów (klocków, plastikowych kubków, plastikowych nakrętek). Dzieci podczas tej aktywności doskonaliły współpracęi porozumiewanie się. Podczas pracy z obrazkiem doskonaliły spostrzeganie, umiejętność wypowiadania się i odpowiadania na pytania nauczycielki. Rozwijały uwagę, logiczne myślenie, przeliczanie do 3, porównywały, których elementów jest więcej, których mniej, a których tyle samo. Na koniec dzieci chętnie pokolorowały obrazek przedstawiający Ufoludka w statku kosmicznym. Zorganizowane zabawy i ćwiczenia wzbogaciły poznawcze umiejętności dzieci, matematyczne, grafomotoryczne i społeczne, umacniając ich przynależność do grupy.