ul. M. Konopnickiej 6 | kontakt@pm17.ostroleka.edu.pl | 29 760 58 68

„Posłuchaj opowiem ci bajkę” – realizacja projektu czytelniczego

„Posłuchaj opowiem ci bajkę” – realizacja projektu czytelniczego we współpracy z Biblioteką Pedagogiczną, celem projektu było: wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro, kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie, edukacja patriotyczna, poznawanie polskiej kultury, edukacja ekologiczna, rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne, zachęcenie dzieci do czytania książek, słuchania audiobooków i podcastów,  kształtowanie u dzieci nawyku korzystania z biblioteki

Program realizowały: grupa III „Kraina Misia Kolargola”, grupa IV „Kraina Misia Paddingtona” oraz grupa V „Kraina Misia Jogi”. W październiku dzieci wysłuchały wiersza Władysława Bełzy „Jesień” i wykonały zespołowy plakat nawiązujący do treści wiersza. Zadanie listopadowe „Jestem Polakiem”, dzieci obejrzały teatrzyk kamishibai z legendą o początkach państwa polskiego i wykonały Godło  wykorzystując różne techniki plastyczne. Pierwszego dnia zimy odbył się cykl zabaw pod hasłem  „Jak dbać o zdrowie”. Przedszkolaki obejrzały link do bajki, w której Florka wyjaśniała dlaczego trzeba myć ręce?. Dzieci poznały piramidę zdrowia, która została wyświetlona na tablicy multimedialnej, rozwiązywały zagadki i poznały wiersze o zdrowiu.  „Laurki na dzień  Babci i Dziadka” wykonały w ramach styczniowego zadania „Rodzina jest ważna”. Dzieci były bardzo zadowolone ze swoich mini dzieł sztuki. W lutym swój dzień miały nieustraszone koty. Nic dziwnego, że lutowe zadanie dotyczyło mruczącego indywidualisty kota. Dzieci poznały piosenkę pt. „ Kocie miasto”, oglądały różne gatunki kotów, słuchały ciekawostek o mruczkach oraz wykonały prace plastyczne w temacie „Mój ulubiony kot”. „Ot, już wiosenka…”wiosnę dzieci powitały wierszem Władysława Bełzy pt. „Wiosna”, pokolorowały mandale, wykonały plakat zespołowy „Oznaki wiosny”. Nazywały symbole na płatkach kwiatowych, składniki, które sprawiają, że kwiaty rosną. Zaskakujący był jeden ze składników, bycie miłym  dla roślin. Nie od dzisiaj wiadomo, że rośliny lepiej rosną, kiedy się o nie dba i je szanuje. Zadanie kwietniowe dotyczyło ochrony środowiska. Dzieci obejrzały link do teatrzyku „Strażnicy przyrody”, słuchały rymowanek o segregacji odpadów oraz artykuł „Las wiosną”. Na zakończenie zadania w miesiącu kwietniu odbyły wycieczkę do lasu i wykonały obrazki przyrodnicze. W maju wykonały zespołowe plakaty promujące czytanie książek oraz wymyślały cytaty: „Czytanie książek to fajna sprawa”, „Czytam książki i zdobywam wiedzę”, „Czytaj książki a będziesz boski”,  „Czytamy książki od wiosny do wiosny”, „Czytaj książki przedszkolaku a życie nabierze smaku”.

W ramach programu do przedszkola przychodzili rodzice, którzy czytali dzieciom książki ze swoich domowych biblioteczek. Na zakończenie projektu dzieci zwiedziły bibliotekę. Przedszkolaki z wielką radością zapoznały się z magicznym dla nich miejscem. Z wielkim zainteresowaniem przeglądały książki, ale szczególnie zainteresowały je książeczki sensoryczne. Dowiedziały się, co należy zrobić, aby stać się czytelnikiem biblioteki oraz poznały zasady wypożyczania książek.

Każdy przedszkolak wyszedł z biblioteki z uśmiechem na twarzy i zakładką do książki.