ul. M. Konopnickiej 6 | kontakt@pm17.ostroleka.edu.pl | 29 760 58 68

Poznajemy piękno naszego kraju- wycieczka.

W naszym przedszkolu wędrówki i wyjazdy z dziećmi są wpisane w całoroczny kalendarz wydarzeń. Planujemy wycieczki krótkie- w pobliżu przedszkola,          a także dłuższe-autokarowe.

Wśród dzieci każda zapowiedź wycieczki wywołuje radość i szczególne ożywienie.Tak było też     i tym razem.

Na dzień 25 maja przedszkolaki z Krainy Misia Jogiego oraz Krainy Troskliwych Misiów czekały z niecierpliwością. Tego dnia, niektórzy po raz pierwszy bez rodziców, wyruszyli na wycieczkę autokarową. Rano wszyscy stawili się gotowi do drogi.

Pierwszym etapem naszej wyprawy była miejscowość Krutyń. Odwiedziliśmy tam Ośrodek Edukacji Przyrodniczo-Kulturowej. Ekspozycja Izby Przyrodniczej przybliżyła nam typy siedlisk charakterystycznych dla Mazurskiego Parku Krajobrazowego, takich jak: las, jezioro, łąka czy rzeka.Obejrzeliśmy mnóstwo eksponatów. Mieliśmy także możliwość poobserwować z bliska  bociany w Ośrodku Rehabilitacji Bocianów. Następnie spacerowaliśmy ścieżką przyrodniczą rezerwatu Zakręt. Obserwując piękno przyrody mazurskiej dotarliśmy do Pomnika przyrody- Dębu Krutyńskiego, który ma 375 lat. Po tak intensywnym spacerze na łonie przyrody obiad na świeżym powietrzu smakował znakomicie 🙂

Następnym punktem wycieczki był przejazd do miejscowości Ruciane-Nida, gdzie odbyliśmy godzinny rejs statkiem ,,Faryj” po jeziorze Nidzkim.

Po ekscytującym rejsie przejechaliśmy do miejscowości Kadzidłowo, gdzie zwiedziliśmy z przewodnikiem Park Dzikich Zwierząt.Ogromną atrakcją był  bezpośredni  kontakt  z  żyjącymi tam zwierzętami- mogliśmy je poobserwować z bliska, pogłaskać. Było to niesamowite przeżycie.

Zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do Ostrołęki.

Wycieczka jest lekcją obserwacji, dostrzegania, patrzenia i mówienia.Spełnia ona w życiu przedszkolaka przede wszystkim rolę wypoczynkową i poznawczą, kształtuje postawy społeczne.Wycieczka jest także doskonałą okazją do kształcenia uczuć patriotycznych przez wzbudzanie miłości do kraju ojczystego. Podczas wyjazdu nasze przedszkolaki wykazały się bardzo dobrą   znajomością zasad bezpieczeństwa oraz wielką odpowiedzialnością.