W roku szkolnym 2021/2022 w naszym przedszkolu realizowany był program edukacyjny ,,Skąd się biorą produkty ekologiczne’’ w ramach współpracy z Państwowym Inspektoratem Sanitarnym w Ostrołęce. W programie tym uczestniczyły dzieci z grupy VIII Kraina Troskliwych Misiów i z grupy V Kraina Misia Jogi. Program ten został dedykowany dzieciom przedszkolnym w wieku 5-6 lat, rodzicom i opiekunom oraz nauczycielom wychowania przedszkolnego. Celem programu jest zwiększenie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.
Główne założenia programu: -zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne, -kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych, -propagowanie zdrowego stylu życia, -zwiększenie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno-zdrowotnych. Przedszkolaki podczas realizacji programu dowiedziały się jak powstaje ekologiczny produkt, jak wygląda unijny znak EKO, dlaczego warto wybierać zdrowe produkty żywieniowe, jak zdrowo żyć i jak przestrzegać zasad higieny. Zajęcia w programie realizowane były poprzez wykorzystanie dedykowanej dzieciom publikacji i filmu animowanego, pt. ,,Skąd się biorą produkty ekologiczne.’’ Program został rozszerzony o dodatkowe działania: ,,Dzień zdrowego jedzenia’’-zajęcia edukacyjne utrwalające zasady zdrowego żywienia, ,,Spacer do warzywniaka’’, ,, Zdrowa herbatka’’ – wykonanie i degustacja ziołowej herbatki poprzedzone prezentacją filmiku edukacyjnego ,,Rośliny, które mogą leczyć’’, rozwiązywanie zagadek o produktach pochodzących z mleka i wykonanie historyjki obrazkowej , pt. ,,Skąd się bierze mleko w kartonie?’’, zajęcia kulinarne – wykonanie muffinek z dodatkiem szpinaku z uprawy ekologicznej. Dzieci chętnie brały udział w zajęciach teoretycznych i praktycznych. Program ten wzbudził spore zainteresowanie i ciekawość wśród dzieci- propagując zdrowy styl życia. Realizowane treści poszerzyły i wzbogaciły wiedzę przedszkolaków na temat produktów ekologicznych , rolnictwa ekologicznego, dzieci uczyły się ważnych nawyków higieniczno- zdrowotnych, umiejętności wyboru zdrowych, wartościowych produktów ekologicznych.