Dnia 24.05.2022 r. grupa Kubusia Puchatka wybrała się na wycieczkę edukacyjną do Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce. Celem spotkania było podsumowanie realizacji i współpracy z biblioteką w ramach całorocznego projektu czytelniczego „Posłuchaj, opowiem Ci bajkę…”. Celem projektu było wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro, kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie. Zachęcenie dzieci do czytania książek, słuchania audiobooków. W trakcie spotkania dzieci wysłuchały i obejrzały bajkę „O rybaku i złotej rybce” przedstawioną w formie teatrzyku kamishibai. Brały udział w zorganizowanych zabawach. Na zakończenie spotkania grupa otrzymała zaświadczenie i podziękowanie za udział w projekcie czytelniczym.
Nasze przedszkole znalazło się w gronie zwycięzców pilotażowej edycji programu grantowego „Rosnę z matematyką” organizowanego przez Fundację mBanku. Realizacja projektu „Kraina Misiów odkrywa świat matematyki – raz, dwa, trzy – miś odkrywa – odkrywaj i TY!” trwała cztery miesiące – od 03.01.22 r. do 29.04.22 r.
W dawnych czasach każdy region naszego kraju zamieszkiwała inna grupa etniczna , czyli ludzie mający własną kulturę , sztukę, gwarę ( czyli język) i zwyczaje. Na Mazowszu żyło kilka takich grup, które rozpoznać można było także po stroju. Stroje ludowe zakładano głównie w dni świąteczne i w niedzielę. Dzieci z grupy II Krainy Gumisiów i V Krainy Misia Jogi mogły zobaczyć te piękne, kolorowe i bogato zdobione stroje podczas wycieczki do Zagrody Kurpiowskiej w Kadzidle. Przedszkolaki wybrały się tam z okazji Dnia Dziecka, aby uczestniczyć w warsztatach etnograficznych pod hasłem ,,Ginące Zawody’’. Ten dzień był okazją do poznania tradycyjnych technik wykonywania wielu zawodów niezbędnych w każdym gospodarstwie, takich jak: plecionkarstwo, garncarstwo, tkactwo, kowalstwo, wycinkarstwo, rzeźbiarstwo, budownictwo; w jaki sposób pozyskiwało się masło, mąkę i wypiekało chleb czy przetwarzało len. Mogły też poznać smak niektórych regionalnych potraw ( pampuchy – smażone kluski drożdżowe, fafernuchy – drożdżowe ciasteczka w kształcie rombów podawane z okazji Nowego Roku). Dzieci miały okazję na bezpośredni kontakt z twórcami ludowymi, którym zadawały pytania wzbogacając swoją wiedzę na temat regionu.
„Posłuchaj opowiem ci bajkę” – realizacja projektu czytelniczego we współpracy z Biblioteką Pedagogiczną, celem projektu było: wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro, kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie, edukacja patriotyczna, poznawanie polskiej kultury, edukacja ekologiczna, rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne, zachęcenie dzieci do czytania książek, słuchania audiobooków i podcastów, kształtowanie u dzieci nawyku korzystania z biblioteki
Dnia 9.05.2022 r. w grupie I „Kraina Kubusia Puchatka”, w grupie II „Kraina Gumisiów”, w grupie III „Kraina Misia Kolargola” oraz w grupie VII „Kraina Misia Uszatka” czytanie nabrało wielkiej mocy. Wykorzystując tablicę interaktywną przedszkolaki obejrzały film, na którym aktor Tadeusz Dylawerski opowiedział o swojej wierszykowej przygodzie, gdzie w szafie mieszka czasem bałagan, na strychu mogą być myszy, a w piwnicy można spotkać lokatorów, a kto może mieszkać w lustrze? Może odbicie? A kto w szufladzie kuchennej, albo pod prysznicem?
18.05.2022r. mieliśmy przyjemność gościć Panią Magdalenę Kacperek nauczycielkę i dietetyka oraz uczniów z Zespołu Szkół Zawodowych nr 4 w Ostrołęce, którzy opowiedzieli na temat zasad zdrowego odżywiania. Podczas spotkania dzieci z Krainy Misia Puchatka oraz Krainy Misia Kolargola dowiedziały się, w jaki sposób żywność wpływa na nasze zdrowie i codzienne funkcjonowanie. Goście tłumaczyli dlaczego należy ograniczać słodycze i słodkie napoje oraz zwiększyć spożycie warzyw i owoców. Wyjaśnili również przedszkolakom w oparciu o prezentację multimedialną, że oprócz dobrego żywienia bardzo ważna jest aktywność fizyczna. Uczniowie w interesujący sposób przedstawili dzieciom piramidę żywienia. Omówili produkty żywnościowe od tych najzdrowszych i najbardziej wartościowych po te, które w odżywianiu powinny się znaleźć w niewielkich ilościach. Duży nacisk kładli na uświadomienie dzieciom ile cukru zawierają pozornie „zdrowe” produkty. Dzieci bardzo chętnie brały udział w zadaniach przygotowanych dla nich. Bez żadnego problemu potrafiły podzielić produkty na zdrowe i niezdrowe. Wybierając produkt dziecko argumentowało dlaczego ma się znaleźć w danym pojemniku. Na zakończenie spotkania wszyscy wesoło pląsali przy muzyce, pamiętając o tym, że ruch to zdrowie.